top of page

Kostnad

Finns människor som tycker att jag är dyr på mina smycken. Men tänk då på att det är skatt och frakt inräknat i priset på varje smycke, köper man fler än ett så dras frakten bort på dom andra.

Jag jobbar inte svart, jag kan inte köpa in stora lager med material och får då inte billiga inköpspriser, det är hantverk och när allt är betalt så måste ju nån krona bli över, eller? Jag ser många som säljer billigt och då är inte sånt inräknat och dom får inte ens in vad materialet kostar, är det rätt?

Nä vi hantverkare måste ju också få in materialkostnader och skatter som ska betalas, och även ha rätten att tjäna något som alla andra… eller hur.

Ska man betala F-skatt och moms så är det ca halva summan. Frakterna har också stigit i summa som allt annat.


Kram ❤️

5 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Affisch

Roligt

Idag har en butik här köpt in lite smycken av mig till sin butik, så roligt ♥️ ska tillverkas mer nu 🙂

Inlägg: Blog2_Post
bottom of page